Figyelem, az oldal tökéletes működéséhez Firefox böngészőt kell használnod!

 A te böngésződ 87% -ban kompatibilis a weboldalhoz.

KaCSa Portal 2004 :: Az igazi online portal
PORTAL · SPORT · HUMOR · UTAZÁS · SIMS | Online: 8  
>> Dakar története
Üzenőfal: Andyca: Köszönjük! | mzperxhori: Csabi&Andyca! Hazassagkotesetek alkalmabol,nagyon sok boldogsagot kivan:Hori | mzperxhori: Csabi&Andyca! Hazassagkotesetek alkalmabol,nagyon sok boldogsagot kivan:Hori | georg0515: szasz mindenkinek | beszti: szoszi midenki ha akarsz humoros videot akkor regisztrálj | georg0515: hali mindenkinek jó az oldal igy tovább | Andyca: Tudtad, hogy február 6-8 a barátságos Internet napja! | Andyca: Tudtad, hogy nemcsak nőnap van?A Nemzetközi férninap dátuma február 19. | Andyca: Tudtad, hogy november 17 füstmentes nap? De minden nap figyelj a környezetedre! | Andyca: A halloween a boszorkányok, kísértetek és egyéb szellemek ünnepe október 31-én. |
| Partnereink
2018. november 20. kedd, Jolán napja van, holnap: Olivér, a pontos idő:
Üdvözöl a KaCSa Portal 2004!
[www.kacsaportal.hu]
Ajánlott böngésző:

Sport magazin

· Sport hírek
· Hírarchívum
· Futball EB
· Futball VB
  · Futball VB történelem
  · Németország 2006

· Nyári olimpia
  · Ismertető
  · Athén 2004
  · Peking 2008

· Téli olimpia
  · Ismertető
  · Torino 2006

· Paralimpia
  · Ismertető

· Dakar Rally 2007
  · Dakar története
  · Dakar áldozatai
  · Autó
  · Motor
  · Kamion
  · Magyar versenyzők
  · Útvonalterv
  · Eredmények
· Dakar Rally 2009
  · Dakar története
  · Dakar áldozatai
  · Magyar versenyzők
  · Útvonalterv

· Forma 1 2005
· Forma 1 2006
· Forma 1 2007
  · Pilóták
  · Csapatok
  · Pályák
  · Eredmények
  · Futamok

· Magyar futball 2005
· Úszó EB 2006
· Kajak VB 2006

Portal menü

· Kezdőlap
· Archívum
· IT/Informatika  »új!
· Linkek
· Szerkesztők
· Fotógaléria
· Letöltések
· Kapcsolat
· Referencia

FEP menü

· KWS portal
· Sportmagazin
· Humor rovat
· Utazás, barangolás
· Sims online

· Defected Gamerz
· Kolónia Game Server

Látogatók száma

Laplehívás: 995761
Egyéni: 902706
E hónapban: 902705
Ezen a héten: 902705
A mai napon: 902705

Jelenleg Online: 8
Online vendégek: 6
Online felhasználók: 1
Összes felhasználó: 559

Böngésző beállítása
Hozzáad:
         · Kezdőlapnak
         · Kedvencekhez

Ajánlott böngésző

Hirdetés
Hírdetés:


Dakar Rally Története
 

Az első kaland huszonhét évvel ezelőtt, 1977-ben kezdődött. A résztvevők száma lényegesen kevesebb volt, és az eredeti cél is eltért a mostanitól. Mondhatni, alkalom szülte a tolvajt, vagyis a véletlen produkálta az egész színjátékot.
Történt ugyanis, hogy egy milliárdos fiatal Thierry Sabine, egy autóverseny során kissé eltévedt a líbiai sivatagban. Ez majdnem az életébe került, de több embert próbáló kaland után mégis sikerült visszajutnia "az életbe és Franciaországba". Akkor határozta el, hogy élményében másnak is osztoznia kell, és a sivatag különleges világa mást is megérinthet.
Egy olyan versenyt álmodott meg, mely Európából indul és Dakarban végződik, és keresztülvezet a fantasztikus és rejtélyes siva tagon is. Ezen a viadalon bárki indulhatott, akinek volt valamilyen motorral hajtott, kerekeken guruló járgánya.
Gyorsan tett követte az elhatározást, mert 1978-ban már el is indult az első Párizs-Dakar-rali. S ahogy az ígérve volt, rengeteg kaland és kihívás várt az akkor még csak saját szórakozásukra indult versenyzőkre. Nem kellett hozzá sok idő (mindössze néhány kurta esztendő), és már rangos gyári csapatok (Porsche, DAF, japán márkák) is indították márkáikat.
A legsikeresebb időszak a nyolcvanas évek végére, és a kilencvenesek elejére tehető, amikoris özönlöttek a részvevők: a motorok között gyári alakulattal indult a Yamaha, a BMW, a Honda, a Cagiva, az Aprilia, míg az autóknál a Porschék, Peugeot-k, illetve Citroenek és a Mitsubishik versengése jelentett látványos küzdelmet. Még a kamionok között is nagy volt a harc, a DAF, majd a Perlini, a Kamaz és a Tatra is két-három egységgel, győzelmi esélyekkel indult.
A Párizs-Dakar rali nem csak a legváltozatosabb, de a legveszélyesebb verseny hírében is állt, mivel nem csak ösvényeken, sziklákon és homokdűnéken keresztül vezetett az út a győzelemig, hanem közben időről-időre az afrikai törzsek belharcaival, a helyi terroristák támadásaival is meg kellett küzdeniük a résztvevőknek. Az út hossza sokszor meghaladta a tízezer kilométert is, volt, hogy a verseny három hétnél is tovább tartott. Sőt, 1992-ben Párizsból nem is Dakarba, hanem Dél-Afrikába, Fokvárosba ment a mezőny.
Szinte minden évben meghalt legalább egy ember, volt aki balesetben, volt aki homokviharban veszett oda, de akadt olyan is, akit terroristák mészároltak le. Ezért időközben a francia főváros rajtjáról és a dakari végállomásról is lemondtak a szervezők. De mindmáig érvényes maradt a verseny jelmondata: "Kihívás azoknak, akik elindulnak. Egy álom a háttérben maradóknak."
Az álom 1985-ben mégis majdnem összetört. Az ötletgazda Thierry Sabine ugyanis egy helikopterszerencsétlenség következtében életét vesztette a sivatag felett. A verseny folytatása végakaratának köszönhető, melyet édesapja teljesített, és átvette a Dakar-rali szervezését.
A kilencvenes évek közepén azonban már nem bizonyult túl jó reklámnak a versenyzők elvesztése, amit csak fokozott a csapatok finanszírozásának egekbe szökő költsége, mert bizony valós dollármilliókat vitt el a viadal. A század végére már csak a Mitsubishi maradt az autóknál, a motoroknál meg a BMW és a KTM, de a német márka is eltűnt az új évezredre.
A szervezők új útvonalak kijelölésével próbálták vonzóvá és izgalmassá tenni a versenyt. Volt hogy Párizsból Dakarba, majd vissza is kel lett mennie a mezőnynek, majd a rajt már nem a francia fővárosban, hanem Granadában volt, és Egyiptomot tűzték ki végcélul.
A legnagyobb motorosok, Eddy Orioli, Stephane Peterhansel, Jordi Arcarons visszavonultak, majd az autósok között tértek vissza, így a kétkerekűek között is csökkent a versengés. Az utóbbi négy évben mindig KTM nyerte a viadalt, ezért a 2005-ös eseményre már a kategória szabályait is megváltoztatták, hogy több márka is csatlakozzon a versenyhez, de hiába, másik cég nem indít gyári csapatot.
Az autóknál sokkal jobb a helyzet, a Mitsubishi öt pilótát is nevezett, és külön a terepralira tervezett autóval indul a Volkswagen is. A Nissan nem épített ennyire speciális autót, de sztárpilótákat szerződtetett, négyszeres győztes, korábban rali-világbajnok Ari Vatanent, és Colin Mcrae-t, aki szintén nyert már rali vb-t.
Jelenleg ismét emelkedőben van a Dakar-rali csillaga, mert az utóbbi évekhez képest nőtt az indulók száma, és közel ötszáz autós, motoros és kamionos vesz részt a küzdelemben. Mi magyarok a sivatagi autózás terén nem jártunk az élvonalban, de versenyzőink egyre ígéretesebben szerepelnek.


Prioritás: 5/5



[ SUPPORT ]

.
Utolsó 5 portál és sport hír
Portal hírek:

  · A szánkók új világa
  · Holdhercegnő
  · Robotápoló
  · Karácsonyi ének
  · Érkezőben

Sport hírek:

  · Összefoglaló
  · BL második forduló
  · Szingapúr-i fordulatok
  · Startolt a BL
  · Sötétség az F1-re
.
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
· Regisztráció  »új!
· Elfelejtette jelszavát?
.
Naptár
H
K
Sz
Cs
P
Sz
V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2018. november 20.
kedd
.
Partnereink
Hosted by:



Kereséshez mi is a

oldalait használjuk
.
Forrás


McAfee SiteAdvisor - We tested this site and didn't find any significant problems.
STATUS: good
©2002-2018 KWS-2004™ • Minden jog fenntartva.
hosted by CyberDream